1. Generell informasjon
Nordic Shops ApS
CVR-nummer: 43389556
Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Danmark
Etableringsår: 2016
2. Betalingsmetoder
1) Vi tar ikke kortgebyrer.
2) Beløpet belastes først kortet ditt når varen sendes.
3) Myndigheter kan betale via EAN-betaling
3. Leveringsalternativer
Du kan velge hvilket fraktselskap du ønsker at pakken skal sendes med. Vi sender med GLS og PostNord.
Vi pakker bestillinger hver ukedag og bestreber oss på å sende alle pakker innen maks. 2 virkedager.
Større forsendelser vil som regel bli sendt til din adresse med Fragtmand. Det spiller altså ingen rolle hvilken fraktmetode du velger.
90 % av alle pakker kommer frem neste virkedag fra den dagen bestillingen din pakkes.
Vær oppmerksom på at du har 7 dager på deg til å hente pakken hvis du har valgt en pakkeshop. Det er derfor viktig at du henter den i tide, ellers vil pakken bli returnert til oss. Hvis du ønsker at vi skal sende pakken på nytt, koster dette 75 DKK. Hvis du ønsker å heve kjøpet etter dette, trekker vi fra 45 DKK, som er vår returfraktkostnad for uavhentede pakker.
4. Hvis du angrer på kjøpet (angrerett)
Du har 30 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angreretten utløper 30 dager etter den dagen du;
a) har mottatt varen din
b) tar den siste varen i fysisk besittelse ved avtale om flere ulike varer bestilt i én ordre og levert enkeltvis
c) overtar den siste varen eller delen fysisk, dersom det gjelder en avtale om levering av et produkt som består av flere varer eller deler
Du må gi oss beskjed innen 30 dager etter at du har mottatt varen om at du ønsker å angre kjøpet. Du gir oss beskjed via vårt retursenter.
Du kan ikke angre ved å nekte å ta imot varen uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette.
Angrer på deler av kjøpet
Hvis du har kjøpt flere varer fra oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer, selv om de er kjøpt i én ordre.
Vær oppmerksom på at du ikke får refundert fraktkostnadene hvis du angrer på deler av kjøpet.
5 Returneringer
Du må returnere bestillingen din til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du må selv bære de direkte kostnadene forbundet med å returnere varene.
Ved retur av varer er du ansvarlig for at varene er forsvarlig emballert, og du bærer risikoen for varene fra leveringstidspunktet.
Hvis du ønsker å returnere en vare, kan du bestille en returetikett på vårt retursenter.
Du kan bytte en vare i inntil 30 dager etter kjøpsdato. Varen kan prøves på, men må også være pakket inn slik den var da du mottok den, og den må ikke være i forringet stand.
Du må selv betale for fraktkostnadene for å returnere kjøpet. Du kan imidlertid kjøpe en returetikett fra oss for 45 DKK. Du kan kjøpe en returetikett her.
Varens tilstand når du returnerer den
Du er ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. Du kan med andre ord prøve varen på samme måte som om du hadde prøvd den i en fysisk butikk.
Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, anser vi den som brukt, noe som betyr at hvis du hever kjøpet, vil du bare få tilbakebetalt hele eller deler av kjøpesummen, avhengig av varens handelsverdi.
Varen må ikke ha vist tegn på bruk hvis du vil være sikker på å få full refusjon. Det betyr at varen må returneres i originalemballasjen, og klærne må returneres med merkelapper.
For å få full refusjon må du gjøre det samme som du ville gjort i en fysisk butikk. Du kan prøve varen, men ikke bruke den.
Hvis vi avviser returen, vil vi belaste et gebyr på 50 DKK for behandling og frakt tilbake til deg.
Refusjon av kjøpesummen
Hvis du angrer på kjøpet, får du selvfølgelig tilbakebetalt beløpet du har betalt til oss. I tilfelle en verdiforringelse som du er ansvarlig for, vil denne bli trukket fra kjøpesummen.
Hvis du benytter deg av angreretten, vil vi refundere alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (med unntak av merkostnader som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som tilbys av oss), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen.
Vi vil foreta en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har samtykket til noe annet.
Vi kan holde tilbake tilbakebetalingen til vi har mottatt de returnerte varene, med mindre du har fremlagt bevis for retur før dette.
Hva må jeg sende tilbake?
Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen. Vær oppmerksom på dette! Vi tar ikke imot pakker som sendes per postoppkrav.
6. Hvis det er noe galt med produktet (reklamasjonsrett)
Den danske kjøpslovens mangelsregler gjelder ved kjøp av varer.
Når du handler hos oss, har du 24 måneders angrerett. Det betyr at du som regel kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av den konkrete situasjonen.
Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadevoldende adferd.
Du må sende en e-post med en grundig beskrivelse av problemet, samt ordrenummeret ditt og bilder av feilen. Vi vil deretter vurdere om vi trenger å få varen tilsendt for å kontrollere den.
Hvor raskt må jeg reklamere?
Du må reklamere innen "rimelig tid" etter at du har oppdaget mangelen på varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at du oppdaget mangelen, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fraktkostnader
Hvis reklamasjonen er berettiget, refunderer vi selvfølgelig dine (rimelige) fraktkostnader.
Varen sendes til:
Grimstrupvej 153B, 4700 Næstved, Danmark.
Når du returnerer varen, vennligst oppgi hva problemet er så detaljert som mulig.
Vær oppmerksom på dette! Vi tar ikke imot pakker som sendes per postoppkrav eller lignende.
Husk at varen alltid må returneres i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for avsendelse, slik at vi kan refundere fraktkostnadene dine.
7. Rett til å klage
Hvis du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, kan du ta kontakt med oss. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende en reklamasjon til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg, Danmark
https://naevneneshus.dk/
For at du skal kunne klage, må varen eller tjenesten du ønsker å klage på, ha kostet minst 1 110 danske kroner og maksimalt 100 000 danske kroner. For klager på klær og sko må prisen imidlertid ha vært på minst 720 danske kroner. Det er et gebyr for å få klagen behandlet.
Hvis du bor i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage til EU-kommisjonens nettbaserte klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Vilkårene og betingelsene ble sist oppdatert den 10-02-2023.
8. Retningslinjer for personopplysninger
Vi trenger følgende opplysninger når du handler hos oss:
Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Vi registrerer og utleverer de personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere produktet til deg.
Personopplysningene registreres hos Nordic Shops ApS og lagres i fem år, deretter slettes opplysningene.
Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Disse selskapene behandler kun opplysningene på våre vegne og kan ikke bruke dem til egne formål.
Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi tilstrekkelig beskyttelse av opplysningene dine.
Behandlingsansvarlig er Nordic Shops ApS.
Du har rett til å få vite hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener at opplysningene er uriktige, har du rett til å få dem korrigert. I noen tilfeller er vi forpliktet til å slette personopplysningene dine hvis du ber om det. For eksempel hvis opplysningene ikke lenger er nødvendige i forhold til det formålet vi trengte dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener at personopplysningene dine blir behandlet i strid med loven. Du kan skrive til oss.
9. Standard avbestillingsskjema
(Dette skjemaet fylles kun ut og returneres dersom angreretten utøves)
Til: Nordic Shops ApS:
Nordic Shops ApS
Grimstrupvej 153B
4700 Næstved, Danmark
Jeg meddeler herved at jeg ønsker å benytte meg av angreretten i forbindelse med min avtale om kjøp av følgende varer/tjenester:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________
Navn på forbruker: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrukerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis innholdet i skjemaet formidles på papir)